Tekstgrootte
Binnen ons kindcentrum werken wij bewust aan kwaliteit. Om de kwaliteit van ons onderwijs goed te kunnen beschrijven en (verder) te verbeteren maken wij gebruik van het bestuur overkoepelende document voor onderwijs en opvang: “Draaiboek kwaliteitszorg op Tabijnniveau”. Hiermee is een systeem van kwaliteitszorg opgezet dat aansluit bij de eisen die de overheid aan het onderwijs stelt. Hierin is beschreven op welke momenten en hoe wij werken aan onze kwaliteit. U kunt dan denken aan het bijhouden van de resultaten door middel van het leerlingvolgsysteem, de oudertevredenheidsenquête, het schoolplan, het jaarplan, het jaarverslag en de geplande leertijd.
Op kindcentrumniveau omschrijven wij kwaliteit als het geheel van activiteiten in de organisatie dat erop gericht is een omgeving te creëren waarin ieder kind en iedere professional zijn eigen grenzen kan verleggen en een stevige basis kan ontwikkelen. Daarbij is het streven om ieder kind optimale kansen te bieden om het beste uit zichzelf te halen. De kwaliteit betreft activiteiten binnen onderwijs en opvang op KC Paulusburcht. De kwaliteitsactiviteiten dragen niet alleen bij aan het bewaken en verantwoorden van de kwaliteit, maar ook aan de realisatie van de nieuwe organisatiedoelen.
De kwaliteitsactiviteiten binnen KC Paulusburcht gaan verder dan alleen het uitvoeren van een aantal kwaliteitsactiviteiten die incidenteel of binnen een cyclus plaatsvinden. Samenwerking en onderlinge verbondenheid worden als belangrijke voorwaarden gezien om met elkaar de dialoog te kunnen voeren over de kwaliteit van onderwijs en opvang.
Wij werken vanuit één pedagogische visie, één team, één beleid, één ontwikkellijn, één communicatiestructuur en een warme overdracht van kennis over het kind gericht op een passend ontwikkelpad met vanzelfsprekend overleg tussen collega’s.