Pagina instellingen

Tekstgrootte

Inloggen Social Schools | Registreren
  • Home
  • Kindcentrum Paulusburcht
    • Jong geleerd!
    • Visie
    • Wij geven betekenis aan de wereld
    • Wij ontwikkelen een eigen stem
    • Wij leven samen
    • Professionele cultuur
    • Pedagogisch klimaat
    • Brede ontwikkeling
    • Team
    • Jaarverslag
    • Tabijn
  • Onderwijs
    • Schooltijden
    • Uitdagend onderwijs
    • Thematisch werken
    • Onderwijskwaliteit
    • Expressie en TECH
    • Excursies en uitstapjes
    • Ouder-jeugdsteunpunt SWV IJmond
  • Kinderopvang
    • Peuteropvang
    • Buitenschoolse opvang
    • Activiteiten
    • Aanmelden kinderopvang
    • Klantcontact kinderopvang
    • Openingstijden
    • Tarieven kinderopvang
    • Rekentool voor ouders
    • Inspectie GGD
    • Klachtenregeling kinderopvang
  • Ouderbetrokkenheid
    • Ouders in het kindcentrum
    • Social Schools
    • Medezeggenschapsraad
    • Oudercommissie kinderopvang
    • Ouderraad
    • Versierploeg
    • Afsluiting thema's en vieringen
    • Inloop van een les
    • Steunstichting
  • Praktische informatie
    • Informatiegids
    • Social Schools
    • Vakantierooster
    • Verlofaanvraag
    • Protocollen en brochures
  • Contact
    • Contactgegevens
    • Kennismaken en rondleiding
    • Aanmelden
    • Klantcontact opvang

Pedagogisch klimaat


  • Jong geleerd!
  • Visie
  • Wij geven betekenis aan de wereld
  • Wij ontwikkelen een eigen stem
  • Wij leven samen
  • Professionele cultuur
  • Pedagogisch klimaat
  • Brede ontwikkeling
  • Team
  • Jaarverslag
  • Tabijn

Pedagogisch klimaat                      

Op kindcentrum Paulusburcht wordt gewerkt vanuit vertrouwen. De drie gedragswaarden die hieronder liggen zijn de volgende:

  • Veiligheid
  • Verantwoordelijkheid
  • Respect

Op de Paulusburcht wordt de kanjertraining gebruikt voor de sociaal emotionele ontwikkeling van de leerlingen. Er wordt ook gewerkt met een kindcentrum brede aanpak die gericht is op het expliciet maken en stimuleren van gewenst gedrag bij leerlingen. Hiermee wordt een sociale omgeving gecreëerd vanuit gedeelde waarden, die gericht is op het bevorderen van het leren en het voorkomen van gedragsproblemen.

Gewenst gedrag wordt vastgesteld door het team in de vorm van gedragsverwachtingen. Deze worden aangeleerd in lessen en bekrachtigd door middel van een compliment, duim of beloningsstreepje. Leerlingen werken hiermee naar een groepsbeloning toe, zoals extra buitenspelen of een leuke groepsactiviteit. Met leerlingen wordt op diverse manieren gereflecteerd op eigen gedrag, zodat het team hen kan ondersteunen in hun ontwikkeling.



Uitgelicht

Paulusburchtgids

Kom kennismaken!

Kinderopvang

Onderdeel van Tabijn

Kindcentrum Paulusburcht Jong geleerd! Visie Wij geven betekenis aan de wereld Wij ontwikkelen een eigen stem Wij leven samen Professionele cultuur Pedagogisch klimaat Brede ontwikkeling Team Jaarverslag Tabijn
Onderwijs Schooltijden Uitdagend onderwijs Thematisch werken Onderwijskwaliteit Expressie en TECH Excursies en uitstapjes Ouder-jeugdsteunpunt SWV IJmond
Kinderopvang Peuteropvang Buitenschoolse opvang Activiteiten Aanmelden kinderopvang Klantcontact kinderopvang Openingstijden Tarieven kinderopvang Rekentool voor ouders Inspectie GGD Klachtenregeling kinderopvang
Ouderbetrokkenheid Ouders in het kindcentrum Social Schools Medezeggenschapsraad Oudercommissie kinderopvang Ouderraad Versierploeg Afsluiting thema's en vieringen Inloop van een les Steunstichting
Praktische informatie Informatiegids Social Schools Vakantierooster Verlofaanvraag Protocollen en brochures
Contact Contactgegevens Kennismaken en rondleiding Aanmelden Klantcontact opvang
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools