Tekstgrootte
Wij ontwikkelen een eigen stem.
Leerlingen op de Paulusburcht ontwikkelen een eigen stem. Meningsvorming wordt als belangrijk ervaren. Leerlingen leren weerbaar en zelfstandig te zijn en zich (creatief) te uiten. Om dit te bereiken gebruiken wij diverse methodes, zoals Uit de kunst, Kanjertraining, 123Zing. Ook de samenwerking met externe partijen ondersteunt deze ontwikkeling, zoals het kunstcentrum Toonbeeld, een kindercoach en Buro de Beweging.
Leerlingen leren verantwoordelijkheid te nemen bij hun leren. Op de Paulusburcht worden vanaf eind groep 4 dan ook driehoeksgesprekken gevoerd, tussen leerling, ouders en leerkracht. Leerlingen leren ook regie te nemen bij het leren, welke de creatieve ontwikkeling en het kritisch kijken naar en verbeteren van eigen werk ondersteunt.
Wij laten zien dat het maken van fouten helpt bij het vormen van je mening en je verder ontwikkelen. De focus in de klas is dan ook niet alleen gericht op het resultaat van leren, maar vooral op het leerproces en de groei die de leerling doormaakt.