Pagina instellingen

Tekstgrootte

Inloggen Social Schools | Registreren
  • Home
  • Kindcentrum Paulusburcht
    • Visie
    • Wij geven betekenis aan de wereld
    • Wij ontwikkelen een eigen stem
    • Wij leven samen
    • Kindcentrumbrede kwaliteit
    • Professionele cultuur
    • Pedagogisch klimaat
    • Brede ontwikkeling
    • Team
    • Jaarverslag
    • Tabijn
    • Ouder-jeugdsteunpunt SWV IJmond
  • Onderwijs
    • Schooltijden
    • Uitdagend onderwijs
    • Thematisch werken
    • Onderwijskwaliteit
    • Expressie en TECH
    • Excursies en uitstapjes
  • Kinderopvang
    • Peuteropvang
    • Buitenschoolse opvang
    • Activiteiten
    • Aanmelden kinderopvang
    • Klantcontact kinderopvang
    • Openingstijden
    • Tarieven kinderopvang
    • Rekentool voor ouders
    • Inspectie GGD
    • Klachtenregeling kinderopvang
  • Ouderbetrokkenheid
    • Ouders in het kindcentrum
    • Social Schools
    • Medezeggenschapsraad
    • Oudercommissie kinderopvang
    • Ouderraad
    • Versierploeg
    • Afsluiting thema's en vieringen
    • Inloop van een les
    • Steunstichting
  • Praktische informatie
    • Informatiegids
    • Social Schools
    • Vakantierooster
    • Verlofaanvraag
    • Protocollen en brochures
  • Contact
    • Contactgegevens
    • Kennismaken en rondleiding
    • Aanmelden
    • Klantcontact opvang

Wij ontwikkelen een eigen stem


  • Visie
  • Wij geven betekenis aan de wereld
  • Wij ontwikkelen een eigen stem
  • Wij leven samen
  • Kindcentrumbrede kwaliteit
  • Professionele cultuur
  • Pedagogisch klimaat
  • Brede ontwikkeling
  • Team
  • Jaarverslag
  • Tabijn
  • Ouder-jeugdsteunpunt SWV IJmond

Wij ontwikkelen een eigen stem.

  •             Wij zijn weerbaar.
  •             Wij zijn zelfstandig.
  •             Wij uiten ons creatief en sociaal.
  •             Wij geven onze mening.

 

Leerlingen op de Paulusburcht ontwikkelen een eigen stem. Meningsvorming wordt als belangrijk ervaren. Leerlingen leren weerbaar en zelfstandig te zijn en zich (creatief) te uiten. Om dit te bereiken gebruiken wij diverse methodes, zoals Uit de kunst, Kanjertraining, 123Zing. Ook de samenwerking met externe partijen ondersteunt deze ontwikkeling, zoals het kunstcentrum Toonbeeld, een kindercoach en Buro de Beweging.
Leerlingen leren verantwoordelijkheid te nemen bij hun leren. Op de Paulusburcht worden vanaf eind groep 4 dan ook driehoeksgesprekken gevoerd, tussen leerling, ouders en leerkracht. Leerlingen leren ook regie te nemen bij het leren, welke de creatieve ontwikkeling en het kritisch kijken naar en verbeteren van eigen werk ondersteunt.
Wij laten zien dat het maken van fouten helpt bij het vormen van je mening en je verder ontwikkelen. De focus in de klas is dan ook niet alleen gericht op het resultaat van leren, maar vooral op het leerproces en de groei die de leerling doormaakt.



Uitgelicht

Paulusburchtgids

Kom kennismaken

Ouderportaal Social Schools

Onderdeel van Tabijn

Kindcentrum Paulusburcht Visie Wij geven betekenis aan de wereld Wij ontwikkelen een eigen stem Wij leven samen Kindcentrumbrede kwaliteit Professionele cultuur Pedagogisch klimaat Brede ontwikkeling Team Jaarverslag Tabijn Ouder-jeugdsteunpunt SWV IJmond
Onderwijs Schooltijden Uitdagend onderwijs Thematisch werken Onderwijskwaliteit Expressie en TECH Excursies en uitstapjes
Kinderopvang Peuteropvang Buitenschoolse opvang Activiteiten Aanmelden kinderopvang Klantcontact kinderopvang Openingstijden Tarieven kinderopvang Rekentool voor ouders Inspectie GGD Klachtenregeling kinderopvang
Ouderbetrokkenheid Ouders in het kindcentrum Social Schools Medezeggenschapsraad Oudercommissie kinderopvang Ouderraad Versierploeg Afsluiting thema's en vieringen Inloop van een les Steunstichting
Praktische informatie Informatiegids Social Schools Vakantierooster Verlofaanvraag Protocollen en brochures
Contact Contactgegevens Kennismaken en rondleiding Aanmelden Klantcontact opvang
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools